Obsługa Klienta – Budowanie Relacji z Klientem

 

Obsługa Klienta – Budowanie Relacji z Klientem

11 maj 2016

Cele szkolenia:

Wzrost świadomości własnej roli w obsłudze klienta.

Poznanie metod budowania porozumienia z klientem poprzez różne formy komunikacji z nim (rozmowa telefoniczna, mail itp.).

Kształtowanie umiejętności zbierania informacji i tworzenia modelu klienta.

Nauka skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

Zmiana postawy wobec klienta w sytuacji trudnej.

Nabycie umiejętności posługiwania się językiem korzyści.

Wyposażenie uczestników w  narzędzia służące zarówno do zmiany zachowania ale również przekonań i wartości, które wywierają silny wpływ na myśli, stan emocjonalny i działanie.

Wyposażenie w narzędzia pomagające ustalać hierarchię priorytetów i zdarzeń z nimi związanych oraz podejmować decyzję.

Wskazanie  w jakim obszarze wewnętrzne przekonania łączą się, wpływając na wszelkie działania i efekty pracy.

 

Program:

Postawa wobec klienta i nastawienie na efektywną i satysfakcjonującą obie strony obsługę klienta. Wypracowanie odpowiedniej postawy stworzy bazę do rozwiązywania sytuacji trudnych i wysokiej jakości obsługę.

 

  • Postawa i rola pracownika obsługującego klienta, cele kontaktu z klientem, co konkretnie należy do obowiązków tego pracownika i jaki to ma wpływ na całość działania firmy. Pokazanie dobrego i negatywnego wpływu takich działań.
  • Samoświadomość, postawa i zachowania – a budowanie skutecznych relacji współpracy z ludźmi. Rola dystansu i angażowania się w kontakcie z klientem. Jest to umiejętność pozwalająca na sprawną i skuteczną obsługę klienta. Od dystansu lub zaangażowania zależy dążenie do celu, umiejętność szukania rozwiązań, a także zrozumienie sytuacji klienta – to wszystko pozwala na wzajemne porozumienie i chęć związku klienta z firmą.
  • Cele i kryteria formułowania celów w obsłudze Klienta. Cele, które sobie wyznaczamy winny spełniać pewne określone warunki, wówczas łatwo sprawdzić na jakim etapie realizacji jesteśmy a co pozostało do zrobienia. Strategia zamiany problemu na cel, jest to narzędzie pozwalające nam skrócić czas negocjacji i osiągnąć spodziewany wynik nawet w sytuacjach konfliktu.
  • Komunikacja i jej znaczenie w procesie obsługi klienta. Standardy dobrej komunikacji z klientem. Diagnoza umiejętności komunikacji z klientem i doskonalenie ich w sytuacjach ćwiczeniowych. Aranżacja trudnych  sytuacji kontaktu z klientem oraz informacja zwrotna i powtórzenia z zastosowaniem nowych możliwości.
  • Kreowanie postawy otwartości na nowe możliwości – czyli jak być elastycznym. Zdefiniowanie sposobu interpretacji pojęcia ”Asertywność” w kontekście użyteczności w praktyce.
  • Komunikacja asertywna: wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i informacji (strategie skutecznego prezentowania swoich opinii); przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych; reagowanie na formy krytyki; wspierająca recenzja – konstruktywna krytyka; asertywna odmowa.
  • Wpływ przekonań na nasze działanie. Wartości i ich zastosowanie w budowaniu dobrych relacji ze współpracownikami.
  • Dopasowanie do rozmówcy w tonie głosu i tempie mówienia jako kluczowy czynnik nawiązania dobrego kontaktu i budowanie zaufania. Rola pracy głosem i jej wpływ na wywołanie poczucia rozumienie lub niezrozumienia przez klienta w trakcie rozmów telefonicznych. Standardy i język w korespondencji. Jak mówić i pisać, by ludzie czuli się rozumiani.

Sytuacje trudne i radzenie sobie z nimi – trudne rozmowy – odpowiedzi itp.

  • Różnice w sposobie odbioru informacji u poszczególnych klientów – typy klientów.
  • Obiekcje, trudne sytuacje  i ich pozytywne znaczenie w procesie kontaktu z klientem oraz mechanizm przeformułowania obiekcji klienta w korzyści dla niego.
  • Zastosowanie techniki przeramowania i metafory w radzeniu sobie z trudną sytuacja.
  • Sytuacje trudne – oddzielenie zachowań od intencji i zastosowanie wspierającej recenzji. Ćwiczenia w jaki sposób wykazać zrozumienie problemu klienta, tak by otwierało porozumienie.

 

 Metody:

Szkolenie jest realizowane metodą treningową. W trakcie zajęć uczestnicy pracują na konkretnych przykładach zachowań własnych i klientów. Szkolenie jest prowadzone  metodami interaktywnymi i aktywizującymi, takimi jak:  ćwiczenia, odgrywanie ról, burze mózgów, symulacje, prezentacje.

Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z metodami i technikami do bezpośredniego zastosowania po zakończeniu szkolenia.

 

11-12 maja 2016r.
Inwestycja wynosi: 800 zł + VAT
Cena obejmuje:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- koszt sali
- przerwy kawowe

 

Piotr Maziejuk

Licencjonowany Coach, Trener NLP