Coaching zespołowy cz. 1

 

Coaching zespołowy cz. 1

29 mar 2014

Celem kursu jest:

·        Zapoznanie z procesami jakie zachodzą w zespołach tak, aby uczestnicy potrafili diagnozować na jakim etapie rozwoju jest zespół oraz czego potrzebuje aby konstruktywnie przejść do kolejnego etapu

·        Zapoznanie z różnymi modelami pracy efektywnych zespołów oraz odpowiednich dostępnych narzędzi diagnostycznych w celu obiektywnego określenia stanu początkowego do pracy z zespołem i potencjalnych obszarów rozwoju dla zespołu

·        Zapoznanie z narzędziami, które skutecznie usprawniają współpracę i komunikację w zespole. 

 

Po zakończeniu kursu uczestnicy będą wiedzieli:

    • Kiedy zastosować coaching zespołowy
    • Czym różni się coaching zespołowy od facylitacji i innych metod pracy z zespołem
    • Jakie modele pracy zespołowej powinno się w danym przypadku zastosować
    • Jak przeprowadzić diagnostykę zapewniającą zebranie odpowiednich w danym przypadku informacji
    • Jak wykorzystać wnioski płynące z diagnostyki i odpowiednio zaprojektować proces coachingu zespołowego
    •  Jakie narzędzia można zastosować aby wspierać zespoły w osiąganiu zamierzonych przez nie celów
    • Jaką rolę odgrywa coach zespołowy w całym procesie?
    • Jakie są kluczowe elementy determinujące sukces całego procesu?

 

Uczestnicy zdobędą także:

    • Umiejętności określania procesu i etapów coachingu zespołowego
    • Umiejętności niezbędne do prowadzenia efektywnego coachingu zespołowego w organizacjach
    • Umiejętności budowania i stosowania narzędzi usprawniających współpracę i komunikację w zespole
    • Praktyczne wskazówki jak pokonać pułapki i trudności na jakie coach może natrafić w trakcie pracy z zespołem

Kurs jest prowadzony w oparciu o modelowanie procesu coachingu zespołowego (zespół złożony z uczestników programu przechodzi przez pełen cykl coachingowy wraz z pełną diagnozą zespołu) i praktyczne ćwiczenia.  Każdy z uczestników dodatkowo będzie miał możliwość określenia swojego profilu MBTI, oraz zidentyfikowania swoich mocnych stron i potencjalnych ograniczeń w roli coacha wynikających z jego profilu. 

Program jest adresowany do osób, które chcą prowadzić procesy coachingów zespołowych dla organizacji/firm/stowarzyszeń oraz managerów i liderów zespołów, którzy poszukują narzędzi do poprawy efektywności,  współpracy  i komunikacji swojego zespołu.

 

Całość kursu składa się z poniższych bloków tematycznych: 

1 .  Zastosowanie coachingu zespołowego, coaching a inne metody pracy z zespołem, dostępne modele i narzędzia dianostyczne 

 

2.  Zespół jako system

 

3. Rola coacha w procesie coachingu zespołowego i niezbędne umiejętności

 

4.  Profil MBTI – określenie własnego profilu oraz jego wykorzystania w prowadzeniu coachingu zespołowego

 

5.  Proces i etapy coachingu zespołowego

 

6.  Style przywódcze i ich wpływ na funkcjonowanie zespołów

 

7. Narzędzia przyspieszające budowanie efektywnego zespołu

 

8.  Potencjalne pułapki i trudności na jakie coach i prowadzony przez niego zespół może natrafić oraz wskazówki jak sobie z nimi radzić

  

Daty zjazdów:

29-30 marca 2014
17-18 maja 2014
14-15 czerwca 2014
13-14 września 2014
11-12 października 2014

 

Inwestycja za 10 dni zajęć:  6650 PLN plus 23% VAT

 

Informacje o prowadzących:

Prowadzenie i opieka merytoryczna: 

Edyta Ponarad:

clip_image001

 

Od 2001 r prowadzi swoja firmę zajmującą się executive coachingiem dla najwyższej kadry managerskiej oraz coachingiem zespołów. Jest członkiem założycielem polskiego oddziału International Coach Federation, gdzie pełniła funkcję członka zarządu (2005-2006); jako druga osoba w Polsce zdobyła międzynarodową akredytację ICF (ACC, 2006). Jest także certyfikowanym trenerem NLP (2002) oraz licencjonowanym facilitatorem TCI (Team Coaching Institute 2008).

 

 

 

 

Do poprowadzenie niektórych modułów zostali doproszeni najlepsi specjaliści w swoich dziedzinach:

 

Dorota Bielińska – Trener biznesu z przygotowaniem psychologicznym. Specjalizuje się również w coachingu indywidualnym i zespołowym a także doradztwie w zakresie rozwiązywania sytuacji trudnych – konfliktów, rekrutacji oraz tworzenia systemów kompetencyjnych.

 

Artur Rzepecki  jest jednym z wiodących executive coachów na polskim rynku,

 

Beata Stefańska – wybitna specjalistka z zakresu narzędzi psychometrycznych w tym MBTI, psycholog Biznesu.

 

 

   Dowiedz się więcej !

 

Coaching zespołowy cz. 1