Coaching zespołowy cz. 1
Celem kursu jest:
· Zapoznanie z procesami jakie zachodzą w zespołach tak, aby uczestnicy potrafili diagnozować na jakim etapie rozwoju jest zespół oraz czego potrzebuje aby konstruktywnie przejść do kolejnego etapu
· Zapoznanie z różnymi modelami pracy efektywnych zespołów oraz odpowiednich dostępnych narzędzi diagnostycznych w celu obiektywnego określenia stanu początkowego do pracy z zespołem i potencjalnych obszarów rozwoju dla zespołu
· Zapoznanie z narzędziami, które skutecznie usprawniają współpracę i komunikację w zespole.
Po zakończeniu kursu uczestnicy będą wiedzieli:
- Kiedy zastosować coaching zespołowy
- Czym różni się coaching zespołowy od facylitacji i innych metod pracy z zespołem
- Jakie modele pracy zespołowej powinno się w danym przypadku zastosować
- Jak przeprowadzić diagnostykę zapewniającą zebranie odpowiednich w danym przypadku informacji
- Jak wykorzystać wnioski płynące z diagnostyki i odpowiednio zaprojektować proces coachingu zespołowego
- Jakie narzędzia można zastosować aby wspierać zespoły w osiąganiu zamierzonych przez nie celów
- Jaką rolę odgrywa coach zespołowy w całym procesie?
- Jakie są kluczowe elementy determinujące sukces całego procesu?
Uczestnicy zdobędą także:
Kurs jest prowadzony w oparciu o modelowanie procesu coachingu zespołowego (zespół złożony z uczestników programu przechodzi przez pełen cykl coachingowy wraz z pełną diagnozą zespołu) i praktyczne ćwiczenia. Każdy z uczestników dodatkowo będzie miał możliwość określenia swojego profilu MBTI, oraz zidentyfikowania swoich mocnych stron i potencjalnych ograniczeń w roli coacha wynikających z jego profilu.
Program jest adresowany do osób, które chcą prowadzić procesy coachingów zespołowych dla organizacji/firm/stowarzyszeń oraz managerów i liderów zespołów, którzy poszukują narzędzi do poprawy efektywności, współpracy i komunikacji swojego zespołu.
Całość kursu składa się z poniższych bloków tematycznych:
1 . Zastosowanie coachingu zespołowego, coaching a inne metody pracy z zespołem, dostępne modele i narzędzia dianostyczne
2. Zespół jako system
3. Rola coacha w procesie coachingu zespołowego i niezbędne umiejętności
4. Profil MBTI – określenie własnego profilu oraz jego wykorzystania w prowadzeniu coachingu zespołowego
5. Proces i etapy coachingu zespołowego
6. Style przywódcze i ich wpływ na funkcjonowanie zespołów
7. Narzędzia przyspieszające budowanie efektywnego zespołu
8. Potencjalne pułapki i trudności na jakie coach i prowadzony przez niego zespół może natrafić oraz wskazówki jak sobie z nimi radzić
Daty zjazdów:
29-30 marca 2014
17-18 maja 2014
14-15 czerwca 2014
13-14 września 2014
11-12 października 2014
Inwestycja za 10 dni zajęć: 6650 PLN plus 23% VAT
Informacje o prowadzących:
Prowadzenie i opieka merytoryczna:
Edyta Ponarad:
Od 2001 r prowadzi swoja firmę zajmującą się executive coachingiem dla najwyższej kadry managerskiej oraz coachingiem zespołów. Jest członkiem założycielem polskiego oddziału International Coach Federation, gdzie pełniła funkcję członka zarządu (2005-2006); jako druga osoba w Polsce zdobyła międzynarodową akredytację ICF (ACC, 2006). Jest także certyfikowanym trenerem NLP (2002) oraz licencjonowanym facilitatorem TCI (Team Coaching Institute 2008).
Do poprowadzenie niektórych modułów zostali doproszeni najlepsi specjaliści w swoich dziedzinach:
Dorota Bielińska – Trener biznesu z przygotowaniem psychologicznym. Specjalizuje się również w coachingu indywidualnym i zespołowym a także doradztwie w zakresie rozwiązywania sytuacji trudnych – konfliktów, rekrutacji oraz tworzenia systemów kompetencyjnych.
Artur Rzepecki jest jednym z wiodących executive coachów na polskim rynku,
Beata Stefańska – wybitna specjalistka z zakresu narzędzi psychometrycznych w tym MBTI, psycholog Biznesu.