Komunikacja w Relacjach Biznesowych
W programie szkolenia:
Strategie budowania dobrych relacji z ludźmi jako podstawa wywierania wpływu pozwalająca na osiągnięcie długotrwałego porozumienia.
• Jak kierować-zarządzać dobrymi relacjami z ludźmi, jakie czynniki decydują o skutecznym zarządzaniu relacjami i jak je wykorzystywać.
• Mapy i filtry umysłowe w komunikacji.
Komunikacja i jej znaczenie we współpracy. Standardy dobrej komunikacji z ludźmi.
• Diagnoza umiejętności komunikacji z ludźmi i doskonalenie ich w sytuacjach ćwiczeniowych
• Rola dystansu i angażowania się. Od dystansu lub zaangażowania zależy dążenie do celu, umiejętność szukania rozwiązań, a także zrozumienie sytuacji drugiej strony to wszystko pozwala na wzajemne porozumienie i współpracę.
• Komunikacja konstruktywna: wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i informacji (strategie skutecznego prezentowania swoich opinii); przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych; reagowanie na formy krytyki; wspierająca recenzja – konstruktywna krytyka; asertywna odmowa.
• Wpływ przekonań na nasze działanie. Wartości i ich zastosowanie w budowaniu dobrych relacji ze współpracownikami.
• Dopasowanie do rozmówcy w tonie głosu i tempie mówienia jako kluczowy czynnik nawiązania dobrego kontaktu i budowanie zaufania.
• Umiejętność aktywnego słuchania i zbierania informacji za pomocą odpowiednio dobranych pytań. Pytania powinny być zadawane świadomie, co oznacza, że zadający pytanie powinien wiedzieć, jakiego rodzaju odpowiedź otrzyma.
• Pytania i wartość uzyskanej informacji. Zadawanie pytań, powinno mieć określony cel, czyli powinno być nastawione na zdobycie informacji takiej jakiej oczekujesz i o tym, co jest dla Ciebie ważne z punktu widzenia Twojego zadania – celu. Umiejętność prowadzenia do celu techniką pytań to jedna z najważniejszych w procesie zdobywania informacji .
Trudne sytuacje i ich pozytywne znaczenie w kontaktach z ludźmi.
• Zastosowanie techniki przeramowania i metafory w radzeniu sobie z trudną sytuacją
• Przekonania wspierające i ograniczające oraz ich wpływ na efekt rozmów – omówienie na przykładach wziętych z realiów i sprawdzenie działania przekonań.
• Sytuacje trudne – oddzielenie zachowań od intencji i zastosowanie wspierającej recenzji.
• Umiejętne wyłanianie sposobu rozwiązania problemu, który będzie korzystny dla obu stron
Cena obejmuje:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- koszt sali
- przerwy kawowe